طراحی سایت لجستیک : همیشه میان شرکتهای لجستیک رقابت وجود دارد. امروزه این شرکتها توجه زیادی به حضور قدرتمند در فضای مجازی دارند. شرکتها با طراحی سایت لجستیک، از آن به عنوان ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند.
اما فرمول جادویی برای ایجاد یک وبسایت موفق چیست؟ موارد ضروری وجود دارند که باید در هنگام طراحی سایت لجستیک مورد توجه قرار گیرند. این مقاله را بخوانید تا آنچه را که باید چنین وبسایتی داشته باشد، بیاموزید.
این وبسایتها توسط شرکتهایی راهاندازی میشوند که میخواهند مشتریان بالقوه و فعلی خود را در مورد مأموریت، خدمات، ناوگان، اخبار و موارد دیگر مطلع کنند.
این پلتفرمهای آنلاین معمولاً ناوگان خود را ندارند و به عنوان واسطه بین فرستنده کالا و حملکننده آن عمل میکنند. آنها از ظرفیتهای منطبق با تقاضا در زمان مورد نظر درآمد کسب میکنند، یعنی این وبسایتها حملکننده کالا و فرستنده را گرد هم میآورند.
به طور کلی، این وبسایتها بیشتر شبیه ترکیبی از بازارهای حملو نقل و وبسایتهای سازمانی هستند. این وبسایتها طیف وسیعی از خدمات را برای بازدیدکنندگان خود ارائه میدهند: حملو نقل، انبارداری، بستهبندی، توزیع و غیره. آنها نقش نمایندهای را دارند که حملو نقل را از یک مکان به مکان دیگر ترتیب میدهد.
هدف اصلی طراحی سایت لجستیک، جلب اعتماد کاربران است. میتوان با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق در مورد خدمات شرکت، جوایز و گواهینامهها و موارد دیگر به مشتری، به این هدف دست یافت.
این یک ایده هوشمندانه است که محتوایی را به شیوهای مختصر ارائه دهید. اگر جزئیات غیر ضروری وجود نداشته باشند، مردم خیلی زود خسته نخواهند شد و احتمالاً دوباره به وبسایت شما باز خواهند گشت.
مواردی را به منظور مشخص کردن نحوه انجام وظایف پیچیده شرکت، حل مشکلات دشوار و غیره برجسته نمایید تا مشخص شود در مدت زمان معقول قادر به حل آن خواهید بود.
در طراحی سایت لجستیک نباید فقط یک داستان به بازدیدکنندگان گفته شود، آنها باید آن را ببینند. نمایش چهره افراد واقعی که برای شرکت کار میکنند و ناوگان شرکت بسیار مفید خواهد بود. ارائه آمارها در قالب نمودار و ارقام، تعدادی از پروژههای تکمیل شده، مشتریانی که به آنها خدمات ارائه شده و دستاوردهای دیگر میتوانند نمایش داده شوند.
طراحی سایت لجستیک ویژگیهای قابل توجهی دارند که آنها را از دیگران متفاوت میسازد. به عنوان مثال، آنها سیستمهای آنلاینی دارند که امکان پیگیری محموله خود را به مشتری میدهند. همچنین، دارای ماشین حساب آنلاین هستند که امکان یافتن هزینه برآورد شده و زمان تحویل را میدهد.
اجازه دهید شرکت با مشتریان صحبت کند: از فرمهای “تماس با ما” در کل وبسایت و / یا پیوند به صفحه “تماس با ما” و نرمافزار چت آنلاین استفاده کنید، به این ترتیب مشتریان میتوانند درخواست ارسال کنند.
بسیار مهم است که صفحات وبسایت لجستیک در مرورگرهای تلفن همراه و دسکتاپ یکسان باشند. زیرا این رویکرد به کاربران اجازه میدهد با هر وسیلهای به صفحه وب دسترسی داشته باشند.
برای از بین بردن سردرگمی و ایجاد تجربه کاربری مثبت، طراحی رابط کاربری را ساده انتخاب کنید.
وبسایت را شلوغ نکنید: مطالب زیادی تولید نکنید (مگر اینکه یک پست وبلاگ باشد) و از تصاویر و نمودارها در آن استفاده کنید.
پیچیدگی را در رابط کاربری به حداقل برسانید. بازدیدکنندگان دوست ندارند سردرگم شوند آنها سادگی و سهولت استفاده را میخواهند.
زمان بارگذاری صفحه بسیار مهم است: هر ثانیه تأخیر، به عنوان خطری است که ممکن است بازدید کننده وبسایت را ترک کند. بنابراین، اطمینان حاصل نمایید که همه صفحات سریعاً بارگذاری شده یا هنگام بارگذاری برای سرگرم کردن کاربران چیزی نمایش دهید (به عنوان مثال، انیمیشن).
بدیهی است که هماهنگی بصری نباید نادیده گرفته شود. تمام عناصر باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند. از تئوری رنگ برای انتخاب رنگ برای صفحات وب استفاده نمایید. کنتراست را فراموش نکنید. یک تصویر پسزمینه چشمنواز انتخاب کنید.
براساس یک مطالعه اخیر، بسیاری از بزرگسالان با تکنولوژی آشنا نیستند و بعضی از این کاربران، بخشی از مخاطبان خدمات ارائه دهنده خدمات لجستیک هستند. به همین دلیل ممکن است بعضی از افراد از آن استفاده نکنند، زیرا آنها با این ابزار آشنا نیستند. علاوه بر این، متوجه شدن آنها دشوار است.
انسجام یک قانون دیگر است: منو باید در تمام صفحات یکسان باشد. لوگوی شرکت را در گوشه بالا سمت چپ قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی بازگردند.
بازدیدکنندگان باید فرصت استفاده از جعبه جستجو را در هر زمان داشته باشند. تمام صفحات سایت باید این عنصر را داشته باشند، مگر اینکه شما قصد ایجاد یک سایت بسیار کوچک را داشته باشید.
افراد، پیمایش (اسکرول) را بیشتر از کلیک کردن دوست دارند. دو قاعده اطمینان از تجربه پیمایش خوب را در ذهن داشته باشید:
لینکها باید قابل تشخیص باشند تا کاربران را تشویق کنند تا روی آنها کلیک کنند.
آیا مردم میتوانند بدون شبکههای اجتماعی زندگی کنند؟ ۱٫۹۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه از فیس بوک و ۳۱۳ میلیون کاربر فعال ماهانه توییتر قطعاً “نه” میگویند. بنابراین گزینه اشتراک اجتماعی را اضافه کنید و آن را به تمام صفحات پیوند دهید یا حتی اجازه دهید که کاربران با ورود به آن به شبکه اجتماعی خود وارد شوند.
ارائه دهندگان خدمات توسعه وب باید درک کاملی از مدل کسبوکار مشتری خود داشته باشند. به عنوان مثال، یک مدل پیچیده احتمالاً به وبسایت چند صفحهای تبدیل میشود، در حالیکه یک وبسایت یک صفحهای ممکن است برای راهاندازی کافی باشد. به طور خلاصه، مدل کسبوکار انتخاب شده توسط ارائه دهنده (نه ناوگان آن) معمولاً ویژگیها و قابلیتهای طراحی سایت لجستیک را تعیین میکند.