مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

طراحی سایت واکنش‌گرا

طراحی سایت واکنش‌گرا : صنعت طراحی وب، همیشه حرکت ثابتی دارد. طراحی وب، به طور مداوم در مورد اختراع فناوری‌های جدید و ابزار توسعه یافته است.

مقدمه

دلیل اصلی در یک تغییر طراحی دائمی، ظهور طیف وسیعی از دستگاه‌های موبایل جدید، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها با دسترسی به اینترنت است. تزریق فناوری‌های وب جدید، مانند HTML5 و  CSS3نیز مهم است. طراحی وب در ایجاد یک وب‌سایت موثر، نقش حیاتی ایفا می‌کند.

هر کاری در زمینه هنر، با انتخاب بوم آغاز می‌شود. یک نقاش یا هنرمند، از یک ورق کاغذ یا پارچه استفاده می‌کند. یک مجسمه ساز، یک تکه سنگ را انتخاب می‌کند. صرف نظر از آنچه یک هنرمند می‌خواهد به عنوان اولین اقدام خلاقانه خود انجام دهد، ابتدا باید بوم را انتخاب کند. حتی قبل از اولین ضربه قلم‌ مو، پارامترها و شکل، عرض و ارتفاع کار آینده، مرزهای آن را تعریف می‌کند.

طراحان وب تلاش می‌کنند که این فرآیند را دنبال کنند. ما یک «بوم» را با عرض، ارتفاع و پارامترهای مشخص، ایجاد می‌کنیم. با این حال، تفاوت قابل توجهی بین مجسمه سازان و طراحان وب وجود دارد. ما در فاصله زیادی از کاربر و پنجره مرورگر وب با همه ناهماهنگی و کاستی‌های خاص آن قرار داریم. بیایید با حقیقت رو به رو شویم: زمانی که پروژه به صورت آنلاین موجود است، همه چیز بستگی به فردی دارد که به آن نگاه می‌کند. از فونت انتخاب شده گرفته تا نمایشگر رنگ، شکل و اندازه پنجره مرورگر.

در مواجهه با چنین عدم قطعیت و انعطاف پذیری، شروع به تنظیم محدودیت‌ها می‌کنیم: تنظیم اندازه فونت بر حسب نقطه یا ایجاد نمایه با عرض ثابت، با توجه به حداقل وضوح صفحه نمایش. تنظیم چنین محدودیت‌هایی، کمی شبیه انتخاب یک بوم است. این محدودیت‌ها، پارامترهای زیادی را برای پروژه‌های آتی ایجاد می‌کنند.

با این حال، در وب گسترده جهانی، یک نکته خوب و در عین حال بد وجود دارد. این شامل پارامترهایی می‌شود که ما در پروژه‌های خود تنظیم کرده‌ایم: آنها به راحتی توسط مرورگر‌‌ها از بین می‌روند. اگر عرض مرورگر وب‌سایت، کمی کمتر از عرض حداقل مورد انتظار باشد، کاربر با این حقیقت مواجه خواهد شد که بخشی از محتوای وب‌سایت از بین خواهد رفت یا کاربر مجبور خواهد شد که از پیمایش افقی برای مشاهده آن استفاده کند. کاربران می‌توانند به سادگی از ناحیه بازدید دور شوند که در نتیجه باعث هدر رفتن زمان کاربر برای پیدا کردن راه بازگشت و حذف قابلیت استفاده می‌شود.

طراحی سایت واکنش‌گرا

سازندگان وب‌سایت از طراحی وب‌سایت جداگانه برای هر دستگاه شروع کردند تا از چنین رفتاری در نمایه جلوگیری کنند و بازدیدکنندگان هنگامی که در وب‌سایت‌ها می‌گردند، احساس راحتی کنند. ولی این رویکرد زمان و هزینه‌بر است. به همین دلیل است که به جای ایجاد یک طرح جداگانه برای هر دستگاه یا مرورگر جدید، ما می‌توانیم با آنها به عنوان نمونه‌ای متفاوت از همان طراحی رفتارکنیم. به عبارت دیگر، ما باید وب‌سایت‌هایی را ایجاد کنیم که نه تنها انعطاف پذیرتر هستند، بلکه با صفحه نمایش دستگاه هم سازگار می‌باشند. نام این رویکرد، طراحی وب واکنشگرا (RWD) است. ما می‌توانیم از انعطاف‌پذیری وب بدون رها کردن کنترل جریان نمایه استفاده کنیم. تنها کاری که باید برای اجرای این تکنولوژی انجام دهیم، پیروی از استانداردهای وب و تغییر نگرش خود نسبت به طراحی وب است.

به طورکلی، طراحی وب واکنشگرا شامل بخش‌های زیر است: نمایه واکنشگرا با حاشیه‌های انعطاف‌پذیر، جستارهای رسانه‌ای و رسانه‌های انعطاف‌پذیر.

تغییرات نمایه

طرح صفحه وب‌سایت، بخش بزرگی از یک مطالعه طراحی وب است که جزء گرافیکی طراحی وب‌سایت می‌باشد و نظم و ترتیب اجزای روی صفحه وب را تعیین می‌کند. صفحه‌بندی نه تنها موقعیت اجزا را در شبکه، بلکه UX را نیز در برمی‌گیرد. این حقیقت انتخاب نوع نمایه را بخش بسیار مهمی از فرآیند طراحی رابط کاربر (UI) می‌سازد. مشکل اصلی این است که نمایه را نه تنها برای کاربران مناسب، بلکه زیبا و جذاب می‌سازد.

%

وضوح (تفکیک پذیری)

 
۱۹٫۵۹%

۱۳٫۲۵%

۱۱٫۹۲%

۱۳۶۶×۷۶۸ HD

۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۱۶:۹ HD 1080

۱۰۲۴×۷۶۸ ۴:۳ XVGA

۱

۲

۳

۶٫۸۷%۱۲۸۰×۱۰۲۴ ۵:۴ SXGA۴
۵٫۰۴%

۴٫۸۶%

۴٫۷۱%

۱۴۴۰×۹۰۰ ۸:۵ WSXGA

۱۶۰۰×۹۰۰ ۱۶:۹ HD+ 900p

۱۲۸۰×۸۰۰ ۸:۵ WXGA

۵

۶

۷

۳٫۴۵%۱۶۸۰×۱۰۵۰ ۸:۵ WSXGA+۸
۳٫۰۲%

۱٫۸۸%

۳۶۰×۶۴۰

۷۶۸×۱۰۲۴

۹

۱۰

جدول ۱. آماروضوح (تفکیک پذیری) صفحه نمایش ۲۰۱۵

 

وضوح صفحه مشخص می‌کند که آیا محتوا روی صفحه صحیح و به طورکامل قرار داده خواهد شد یا خیر. ۷۶۸×۱۰۲۴ چند سال است که جایگاه خود را از دست داده است. این حقیقت که پنجره جستجوگر، بخشی از محتوا را کاهش می‌دهد یا نوار اسکرول افقی هنگامی ظاهر می‌شود که وضوح صفحه کمتر از پهنای باند وب‌سایت است، غیرقابل قبول می‌باشد.

به منظور بهبود قابلیت استفاده، طراحان وب شروع به ابداع روش‌های مختلفی نموده‌اند تا وب‌سایت‌ها در هر دستگاهی با هر وضوحی، خوب به نظر برسند. در اینجا خلاصه‌ای از تغییرات نمایه، به ترتیب زمانی و با محبوبیت آنها آورده شده است.

نمایه ثابت

نمایه ثابت یا ساکن (ایستا)، یک نمایه صفحه است که در آن عرض محتوا به طورکامل بر حسب نقطه تنظیم می‌شود و بسته به اندازه پنجره مرورگر، تغییر نمی‌کند. این نمایه ثابت، یادگار گذشته می‌باشد، زمانی که عرض صفحات به شدت به وسیله وضوح صفحه نمایش داده می‌شد: ۸۰۰ x۶۰۰، ۱۰۲۴ x۷۶۸ و غیره. امروزه پیدا کردن وب‌سایت‌هایی با عرض نمایه ثابت ۹۶۰ پیکسل بسیار ساده است.

نمایه سیال (انعطاف پذیر)

در نمایه سیال، عرض متن به علت استفاده از اجزای ساختاری تنظیم شده در شاخص‌های مرتبط، به هر اندازه از پنجره مرورگر بستگی دارد، به عنوان مثال در مقیاس درصد به جای پیکسل ثابت. این نوع نمایه، تنها یک نوع از دستگاه‌ها را در نظر می‌گیرد و به این موضوع اهمیت نمی‌دهد که محتوا چگونه در صفحات بزرگ یا کوچک ظاهرخواهد شد.

نمایه تطابق پذیر

نمایه انطباقی به نوع طرح واکنشگرا بسیار نزدیک است. این امر مبتنی بر استفاده از جستا‌ر‌های رسانه‌ای CSS برای تطبیق محتوا به صفحات نمایش و تنظیمات مختلف است. جستارهای رسانه‌ای، بخشی از مشخصه  CSS3هستند که به روشن شدن وسعت انتخابگر CSS کمک می‌کنند. این یک واحد پارامتر مشخص دستگاه خروجی مانند: نوع، عرض و ارتفاع پنجره مرورگر، رزولوشن (وضوح) و جهت‌گیری روی بوم است. تفاوت اصلی بین انواع انطباقی و واکنشگرا، این است که در نمایه تطبیقی صفحه “jumps” هر بار در نقاط کنترل، تغییر و تطبیق می‌یابد. یعنی، رسانه‌ها از محتوا برای توصیف موقعیت‌های ثابت برای هر کدام از نقاط کنترل درخواست می‌کنند. در نتیجه، مجموعه‌ای از نمایه‌های ثابت چندگانه برای وضوح‌های مختلف صفحه داریم.

نمایه ترکیبی (چندگانه)

هیچ دلیلی برای انکار این حقیقت وجود ندارد که راه‌حل‌های دیگری برای ایجاد طرح‌های وب‌سایت وجود دارد. تطبیق صفحه بندی برای دستگاه‌های مختلف می‌تواند چیزی بین نمایه انطباقی و واکنشگرا باشد. این وضعیت اغلب به عنوان تلاشی برای بهینه سازی سایت موجود برای انواع مختلف دستگاه‌ها رخ می‌دهد. هیچ اصول خاصی برای نمایه ترکیبی وجود ندارد، به همین دلیل است که هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را به عنوان یک نوع کامل از یک رویکرد طراحی نمایه در نظر بگیریم.

نتیجه‌گیری

ما بیشتر گزینه‌های نمایه وب‌سایت را شرح داده‌ایم. اما همه آنها کاستی‌های فراوانی دارند. این حقیقت روش جدیدی را برای ایجاد نمایه‌های وب‌سایت و طراحی وب، به طور کلی ایجاد کرده است. پس برای ایجاد یک نمایه وب واکنشگرا به چه چیزی نیاز است؟ اگر در مورد توسعه نمایه صفحه بحث کنیم، ما به سه جزء اصلی نیاز داریم:

* نمایه مبتنی بر شبکه انعطاف پذیر

* تصاویر انعطاف پذیر

* جستار‌های رسانه‌ای

طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس

طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس : در گذشته‌ای نه چندان دور افراد برای خواندن اخبار و اتفاقات تنها به روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی مانند رادیو و تلوزیون مراجعه می‌کردند. اما حالا که تکنولوژی و ارتباطات بخشی از زندگی هرکسی شده است،اخبار و اتفاقات روزانه از سراسر جهان از طریق اینترنت رد و بدل می‌شود و در این میان سایت‌های تخصصی خبر و شبکه‌های اجتماعی مختلف مهمترین عامل انتشار و اشتراک گذاری این اخبار هستند.

طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس

سایت‌های تخصصی خبر به دلیل انتشار سریع اخبار با موضوعات مختلف، در دسترس بودن، پوشش کامل اخبار و … به پرطرفدارترین رسانه‌های کشور تبدیل شده‌اند و تعداد بازدید کنندگان و مخاطبین آن‌ها هم روز به روز در حال افزایش است. شاید باور نکنید اما مدیران سایت‌های خبری در ماه درآمدهای میلیونی از تبلیغات کسب می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به وب سایت‌های باشگاه خبرنگاران،عصر ایران،ایسنا،خبرگزاری فارس، ورزش سه اشاره کرد.

در صورتی که می‌خواهید یک وب سایت با بازدید بالا و درآمد مناسبی داشته باشید با توجه به پتانسیل بالای که در زمینه اخبار وجود دارد سایت خبرگذاری و اطلاع‌رسانی گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

خوشبختانه طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس هم هزینه زیادی را برای شما دربر نمی‌گیرد و می‌توان با صرف یک هزینه معقول یک وب سایت تخصصی خبر با ظاهری جذاب با امکانات مختلف راه اندازی کرد. در ادامه ما مهترین ویژگی‌ها و جزئیات لازم برای طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس را برای شما تشریح خواهیم کرد تا با دیدی باز پا به این عرصه بگذارید.

مزیت طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس

وردپرس از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان و ایران است که برای وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری یک پلتفرم عالی است. جالب است بدانید که وب سایت‌های بزرگی مانند نیویورک تایمز،بی بی سی آمریکا،رویترز، سی ان ان، فوربز و غیره از وردپرس برای انتشار اخبار در سطح جهانی استفاده کرده‌اند. استفاده از وردپرس برای سایت تخصصی خبر مزیت‌های خیلی زیادی مانند رایگان بودن، به روزرسانی مداوم، داشتن هزاران قالب و افزونه، استفاده آسان، ریسپانسیو بودن را دارد.

اصلی‌ترین مزیت‌های وردپرس برای یک وب سایت خبری عبارتند از:

  • سئوی بسیار خوب وردپرس

سئو جزء مهمترین ویژگی‌های است که می‌تواند به موفقیت وب سایت خبری شما کمک بسیار زیادی کند تا روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت شما وارد کند. کدهای وردپرس بسیار ساده، تمیز و استاندارد نوشته شده است و برای موتورهای جستجو به راحتی قابل خواندن و ذخیره است.

علاوه بر این هر صفحه، پست یا تصویری می‌‌تواند کلمات کلیدی، عنوان و توضیحات خود را داشته باشد و برچسب‌های مرتبط مختلفی را برای پست در نظر گرفت. این ویژگی‌های بی‌نظیر وردپرس باعث شده که هر پست یک کلمه کلیدی خاص داشته باشد که پست را در موتورهای جستجو در معرض دید قرار می دهد.

  • راحتی در استفاده

وردپرس دارای یک رابط کاربری بصری است و استفاده کردن از وردپرس بسیار راحت است. اضافه کردن صفحات جدید، پست‌های وبلاگ، تصاویر، فیلم و غیره به صورت دقیق به سادگی و به سرعت انجام می‌شود. از آنجا که استفاده از آن ساده است هرکس بدون داشتن دانشی خاصی در کدنویسی می‌تواند وب سایت خود را مدیریت کند.

  • امکان تعریف نقش‌های مختلف

امکانی دیگر از وردپرس که برای راه اندازی سایت تخصصی خبر می‌تواند بسیار مفید باشد امکان تعریف نقش‌های کاربری مختلف است. با این قابلیت می‌توان برای نویسندگان، ویرایشگران، مدیران، مشارکت کنندگان نقش‌های با سطح دسترسی مختلف تعریف کرد.

با این امکان کاربرانی مانند خبرنگاران یا نویسندگان وب سایت می‌توانند وارد پنل خود شده و وظایف محوله را انجام دهند بدون اینکه به قسمت‌های مدیریتی دسترسی پیدا کنند.

یک سایت تخصصی خبر باید چه ویژگی‌های داشته باشد

داشتن ظاهری کاربرپسند

در طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس، بازدیدکنندگانی که برای اخبار، وارد سایت می‌شوند اولین چیزی که نظر آن‌ها را به خود جلب می‌کند ظاهر وب سایت است. این عامل باعث شده است که کاربران از وب‌سایت‌های که ظاهری جذاب و استانداردی داشته باشد بیشتر استقبال کنند.

اکثر بازدیدکنندگان سایت‌های تخصصی خبر را عموم مردم تشکیل می‌دهند به همین جهت طراحی آن باید به شکلی باشد که دسترسی به قسمت‌های مختلف وب سایت به راحتی امکان پذیر باشد و کاربر در استفاده از آن گیج نشود.

موردی دیگر که در ظاهر سایت خبری به آن توجه کرد سرعت لود سریع است چون سایت‌های خبری معمولاً به صورت مداوم در حال انتشار اخبار مختلف هستند و اخبار زیادی بر روی آن قرار می‌گیرد و افراد زیادی هم از آن‌ها بازدید می‌کنند با توجه به این موارد سایت باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که پاسخگوی همه بازدیدکنندگان باشد.

واکنش گرا بودن

بسیاری از کاربرانی که به دنبال اخبار و رخدادهای روزانه ایران و جهان هستند با استفاده از تلفن هوشمند خود جستجوهای خود را انجام می‌دهند. قالب وردپرس طراحی شده برای سایت خبری  باید به صورت واکنش گرا طراحی شود تا همه کاربران صرف نظر از اندازه صفحه نمایش بتوانند به راحتی اخبار را مطالعه کنند.

داشتن دسته بندی برای خبرها

در سایت‌های خبری معمولاً خبرهای با موضوعات مختلفی مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، تکنولوژی و … تهیه و منتشر می‌شود که هر موضوع طرفداران خاص خود را دارد. در طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس برای پست ها باید دسته بندی‌های خاصی در نظر گرفته شود تا کاربر به راحتی بتواند مطالب مورد علاقه خود را مشاهده و دنبال کند.

بخش مطالب پربازدید

بعد از اینکه خبرهای مختلف در سایت منتشر می‌شود بعضی از آن ها توجه کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند و افراد زیادی آن ها را مطالعه کرده و در مورد آن بحث و گفت و گو می‌کنند. یک سایت تخصصی خبر باید بخشی از وب سایت را به نمایش این مطالب اختصاص دهد تا کاربران اطلاع پیدا کنند که چه خبری بیشترین بازدید و بحث را به خود اختصاص داده است.

بخش فیلم،صدا و تصاویر

همه اخباری که در سایت خبری منتشر می شوند به صورت متنی نیستند و اخبار ویدئوی، تصویری و یا مصاحبه‌های صوتی نیز کم نیستند. در وب سایت و معمولاً باید قسمتی را برای نمایش این اخبار مدنظر قرار داد تا در معرض دید کاربران باشد.

داشتن فید خوان یا RSS

یکی دیگر از امکاناتی که در طراحی سایت تخصصی خبر باید حتماً به آن توجه شود امکان فید خوان یا RSS است. چون بسیاری از کاربران وب سایت‌های خبری با استفاده از فیدخوان‌ها مطالب سایت‌های خبری را پیگیری می‌نمایند. باید یک وب سایت خبری این امکان را داشته باشد تا کاربران بتوانند وب سایت را به فیدخوان خود اضافه کنند تا خبرهای که نظر آن ها را جلب می‌کند انتخاب کرده و آن را مطالعه کنند.

موقعیت های مختلف برای درج تبلیغات

وب سایت پس از آنکه بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرد،کسب و کارهای مختلفی درخواست درج تبلیغات بنری،متنی یا رپورتاژ می‌شود.قالب سایت خبری طراحی شده باید این امکان را داشته باشد که در موقعیت‌های مختلف بتوان تبلیغات را قرار داد تا برای سایت درآمدزایی کند.

 دسترسی به شبکه‌های اجتماعی

اکثر شبکه‌های اجتماعی وب سایت‌های خبری طرفداران و دنبال کنندگان زیادی دارد. در طراحی سایت تخصصی خبر، باید آیکون شبکه‌های اجتماعی در موقعیت مناسبی قرار گرفته باشند تا کاربران با کلیک کردن روی آن به صفحه وب سایت در شبکه اجتماعی مربوطه هدایت شده و به جمع دنبال کنندگان بپیوندند و از این طریق اخبار را پی‌گیری نمایند.

داشتن ابزارک‌ ها

در بیشتر سایت‌های تخصصی خبری مواردی مانند قیمت ارز، اوقات شرعی، آب و هوا، گیشه روزنامه‌ها، نمایش مطالب دیگر وب سایت و … جهت اطلاع رسانی به نمایش گذاشته می‌شود، چنین ویژگی‌های این مزیت را برای وب سایت فراهم می‌کند تا افراد هر روز برای چک کردن آن ها به وب سایت مراجعه کنند که این خود باعث افزایش ترافیک و بهبود سئوی سایت می‌شود.

درج نظر توسط کاربران

بخشی دیگر از وب سایت‌های خبری که طرفداران زیادی دارد بخش درج نظر یا دیدگاه است و آن هم به این دلیل که کاربران پس از آنکه یک مطلب را مطالعه کردند دوست دارند که دیدگاه خود را در مورد خبر بیان کنند.

بخش نظرات علاوه بر آنکه باعث تعامل کاربر با سایت می‌شود بر سئوی سایت هم تاثیر زیادی دارد و می‌تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا ببرد.

تهیه و انتشار اخبار

برای اینکه در زمینه تهیه و انتشار اخبار برای طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس توجه بازدیدکنندگان را به خود جذب کنید و کاربران خود را داشته باشید لازم است در تهیه و انتشار اخبار نهایت دقت را به خرج بدهید. اخباری که تهیه می کنید باید دارای کیفیت لازم باشد و از واژگان و کلمات سخت استفاده نشود و از تصاویر برای جذابیت و درک بهتر متن استفاده کرد و اگر خبر دارای یک منبع خاص بود حتماً آن را در پایان خبر درج کرد.

در نهایت باید گفت که در تهیه اخبار باید در مورد مسائل مختلف باید کاملاً بی‌طرف بود و به همه اقوام، مذهب‌ها و فرهنگ‌ها احترام گذاشت.

سخن پایانی

همیشه سایت‌های خبری مخاطبان خاص خود را داشته و آمار بازدید از آن روز به روز افزایش می‌یابد این وب سایت‌ها به دلیل ترافیک خیلی زیادی که دارند، توجه کسب و کارهای مختلفی را برای درج تبلیغات جلب می‌کنند که منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی است.برای اینکه توجه بازدیدکنندگان را به خود جذب کنید باید وب سایت دارای امکاناتی منحصر باشد با طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس می‌توان به تمامی امکانات و ویژگی‌های که برای یک وب سایت خبری استاندارد لازم است رسید.

طراحی سایت تفریحی

طراحی سایت تفریحی : دنیای وب رایج‌ترین و موثرترین روشی است که از طریق آن افراد ضمن افزایش آگاهی، می‌توانند به تفریح بپردازند. در سال‌های اخیر وب‌سایت‌های تفریحی و سرگرم کننده با استقبال زیادی مواجه شده‌اند.

طراحی سایت تفریحی

وب‌سایت‌های تفریحی اطلاعات سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. مجلات آنلاین، وب‌سایت‌های شایعه محور، اخبار سلبریتی‌ها، پوشش‌ خبرهای ورزشی، فیلم و موسیقی، هنر، وب‌سایت‌های طنز و فکاهی و غیره همگی از جمله وب‌سایت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده هستند. این وب‌سایت‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که برای کاربر جذاب بوده و مکرر به روزرسانی می‌شوند تا کاربران برای اطلاعات بیشتر دوباره به آن‌ها مراجعه نمایند. با استفاده از محتوای پویا مانند فیلم‌ها، پادکست‌ها، نمایش اسلاید و غیره می‌توان آن‌ها را جذاب‌تر کرد. بنابراین، بسیار مهم است که وب‌سایت شما ساده و کاربر پسند باشد.

نکات کلیدی در طراحی وب‌سایت تفریحی و سرگرم‌کننده

طراحی وب‌سایت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده یکی از زمینه‌هایی است که نیاز به آگاهی کامل دارد. یک وب‌سایت تفریحی و سرگرم‌کننده باید با صنعت پویا و دینامیک سازگار باشد. پورتال‌هایی که ایجاد می‌شوند باید بر اساس اصول بهینه سازی موتور جستجو (سئو) باشند. صفحات باید سریعاً بارگیری شده و استفاده فراوان از تصاویر، خللی در سرعت وب‌سایت ایجاد نکند. همپنین کاهش اندازه تصاویر و عکس‌ها تأثیری در کیفیت آن‌ها نداشته باشد.

وب‌سایت بازی آنلاین

با تولید باز‌های رایانه‌ای و رشد و ارتقای آن‌ها چه از نظر کیفیت و گرافیک و چه از نظر بازی و نوع محتوا، این بازی‌ها طرفداران فراوانی پیدا کرده‌اند. از طرفی اینترنت، فضایی را برای انجام بازی‌های گروهی فراهم کرده است. در این میان طراحی وب‌سایت‌ بازی آنلاین می‌تواند کسب‌و کار سودمندی در راستای ارائه خدماتی نظیر اجاره و فروش بازی‌های رایانه‌ای باشد.

خصوصیات وب‌سایت بازی آنلاین

  • طرح رنگ و طراحی کلی وب سایت با نشاط باشد و مخاطبان جوان را جذب نماید.
  • سربرگ وب‌سایت، توصیفی و جذاب بوده و به وضوح گزاره ارزش وب‌سایت را برجسته ‌نماید و بازدید‌کننده را با یک نگاه سریع و اجمالی، به خرید یا اجاره بازی دعوت کند.
  • اکثر کنسول‌های بازی از طریق آرم و لوگوی خود در صفحه اصلی برجسته می‌شوند تا بازدید کننده بلافاصله آن‌را مشاهد نماید. نمایش بازی‌ها تحت عنوان دسته بندی‌هایی نظیر “جدیدترین بازی‌ها”، ” برترین بازی‌ها” و “بازی‌هایی که به زودی در وب‌سایت قرار خواهند گرفت”، بازدید کننده را تشویق می‌کند تا بیشتر از سایت بازدید کند.
  • گزینه‌ای برای مرور بازی‌ها با جستجوی کلمات کلیدی به طور مستقیم یا از طریق جستجوی پیشرفته وجود داشته باشد.
  • بخش متفاوتی برای صفحه اصلی برنامه‌ریزی شود تا یک بازدید کننده جدید بداند چگونه می‌توانند به راحتی از طریق این پلتفرم، بازی اجاره کند. یک صفحه داخلی نیز به این موضوع اختصاص داده شده شود، که کل فرآیند به صورت گرافیکی توضیح داده شود.

امکانات و جزئیات فنی وب‌سایت بازی آنلاین

  • هر کاربر در وب‌سایت می‌تواند بازی‌های شاخص برای خرید یا اجاره را بر اساس اولویت شخصی خود مشاهده کند.
  • کاربران مشترک می‌توانند برای اجاره بازی یا پرداخت حق عضویت از تخفیف ویژه اعضا برخوردار شوند.
  • آن‌ها می‌توانند به راحتی اجاره بازی، درصد دسترسی به بازی‌ها و اولویت رزرو بازی‌ها را در فهرست بازی‌های خود مدیریت کنند.
  • هر کاربر با توجه به فعالیت‌های خود در وب‌سایت امتیازات خاصی کسب کرده و پاداش می‌گیرد.
  • کاربران مشترک می‌توانند تاریخچه خرید خود و امتیاز‌های مربوطه را مشاهده کنند.

 مدیریت وب‌سایت‌ بازی آنلاین

چنین سیستم‌هایی نیاز به مدیریت قوی و پشتیبانی دارند تا مدیر بتواند امور مربوط به کاربران، مدیریت موجودی، اجاره، فروش و غیره را پیگیری نماید.

  • چند حساب مدیریتی را می‌توان با اختیارات مختلف برای هر مدیر ایجاد کرد.
  • مدیر توانایی مشاهده تمام اعضا، برنامه‌های اشتراکی و تمدید آن‌ها را دارد. او همچنین در صورت مشاهده تخلف،دارای حق لغو عضویت کاربر است.
  • مدیر می‌تواند گزارش‌های گسترده سایت و آمار فروش، کلمات کلیدی جستجو شده و داده‌های کاربر را مشاهده کند. او همچنین می‌تواند از پایگاه داده در هر زمان پشتیبان‌گیری کرده و اطلاعات را بازیابی نماید.
  • فعال کردن/غیر فعال کردن بازی‌ها. او می‌تواند تخفیف‌های فصلی و قیمت عضویت را تعیین نماید.
  • او می‌تواند تاریخ انتشار مشخصی برای بازی‌هایی که در آینده منتشر خواهند شد، مشخص نماید.
  • مدیر دارای گزینه‌ای برای مشاهده و ویرایش سفارشات است.
  • تمام نظرات ارسال شده برای بازی‌ها در قسمت بازبینی، باید توسط مدیر تأیید شود.

تعامل با کاربر

برقراری ارتباط در میان کاربران جذابیت دارد. هر پلتفرم بازی آنلاین برای بهبود تعامل کاربر و فروش خود، باید یک سیستم بررسی یا انجمن بحث و گفت‌و گو داشته باشد تا کاربران بتوانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

انطباق با اصول سئو

تعدادی از طراحان آماتور، وب‌سایت‌هایی را طراحی می‌کنند که خوب به نظر می‌رسند، اما موفق به ایجاد وب‌سایتی نمی شوند که ترافیک ارگانیک تولید کند، زیرا بر اساس اصول سئو کار نمی‌کنند.

همه بازی‌ها باید تحت دسته‌بندی‌های مربوطه، توصیف شوند و کلمات کلیدی خاصی مانند اکشن، ماجراجویی، ورزش، شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی و غیره برای آن‌ها به کار برده شود. این کار هم مورد پسند کاربر و هم موتور جستجو می‌باشد. برای این‌که رتبه بازی‌ها در موتورهای جستجو بهتر شود، لازم است که صفحات مربوطه اطلاعات کافی در مورد آن‌ها ارائه دهند.

برای افزایش زمان بازدید از سایت و افزایش احتمال فروش، تمام صفحات را می‌توان به صورت داخلی به هم لینک کرد. اضافه کردن گزینه‌هایی مانند مشاهده بازی‌های مشابه، خواندن نظرات، و غیره صفحات را به یکدیگر لینک می‌کند. این کار نیز نرخ پرش (bounce rate) و نرخ خروج کلی وب‌سایت را کاهش می‌دهد.

رسانه‌های اجتماعی

ساخت وب‌سایت بازی آنلاین بدون یکپارچه‌سازی با شبکه‌های محبوب اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و غیره باعث می‌شود که وب‌سایت به عنوان یک پایگاه مستقل عمل کند. در عوض اگر به شبکه‌های اجتماعی متصل شود، امکان برقراری ارتباط با کاربران بیشتر خواهد شد.

برای انگیزه دادن به کاربران برای به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد بازی‌های جدید ، هر بار که محتوای وب‌سایت را به اشتراک می‌گذارند، امتیاز و جایزه‌ای برای آن‌ها تعییین نمایید.

هماهنگی با سیستم تلفن همراه

وب‌سایت بازی آنلاین مخاطبان جوانتری را هدف قرار می‌دهد که در استفاده ازتلفن‌های همراه، تبلت‌ها و غیره بسیار فعال هستند. بنابراین ظاهر وب‌سایت، محتوا و قابلیت‌های آن باید برای وضوح تصویرهای مختلفی بهینه سازی شده باشد و قابلیت نمایش در هر صفحه نمایشی را داشته باشد.

طراحی سایت فروش فایل

طراحی سایت فروش فایل : در عصر حاضر بیشتر افراد دوست دارند کارها و نیازهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند این عمل باعث به وجود آمدن کسب و کارهای جدیدی بر بستر اینترنت شده است که از جمله کسب وکارهای رایج  فروش فایل محصولات دیجیتالی است.

طراحی سایت فروش فایل

ویژگی‌های لازم در طراحی سایت فروش فایل به همراه فایل‌های قابل فروش

با توجه به اینکه افراد مختلف در اینترنت نیاز به فایل‌های مختلفی دارند و برای فایل های ارزشمند حاضر هستند برای آن هزینه پرداخت کنند، طراحی سایت فروش فایل می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌های یک سایت فروش فایل آشنا شویم.

طراحی سایت فروش فایل چه مزیتی می‌تواند داشته باشد؟

فروش محصولات فیزیکی به دلیل ماهیتی که دارند بسیار وقت گیر هستند و پیچیدگی‌های خاصی مانند حمل و نقل، مالیات، واردات، انبارداری، مدیریت موجودی و غیره دارند اما در عوض محصولات دیجیتال به راحتی توزیع شده و می‌تواند تا بی‌نهایت تکرار شود، ایجاد محصولات دیجیتال اغلب برای همه امکان پذیر است و هرکس با یک کامپیوتر و داشتن مهارت در یک زمینه خاص می‌تواند محصولاتی دیجیتال ایجاد کند که قابل فروش باشد.

با طراحی سایت فروش فایل و معرفی آن افراد ایجاد کننده محصولات دیجیتال این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود تا محصولات خود را به فروش برسانند و به درآمد برسند.

به ازای هر فروش فایل، درصدی از آن به عنوان کارمزد به وب سایت می‌رسد که با توجه به تعداد بالای محصولات و فروش آن ها می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای مدیران این سایت‌ها حاصل شود.

چه محصولات دیجیتالی را در یک سایت فروش فایل می‌توان فروخت؟

محصولاتی که در سایت‌های فروش فایل می توان ارائه کرد بسیار متنوع است اما در اینجا ما یک لیست کوتاه از محصولاتی که امکان فروش آن به صورت آنلاین وجود دارد را تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که بعد از طراحی سایت فروش فایل خود چه محصولاتی در آن ارائه کنید.

کتاب های الکترونیکی

یکی از محبوب ترین محصولات دیجیتالی که طرفداران بسیاری زیادی دارد کتاب‌های الکترونیکی است. دلیل اینکه امروزه اینقدر کتاب‌های الکترونیکی محبوب شده‌اند امکان مطالعه آن در دستگاه‌های همراه مانند تلفن همراه، تبلت است در هر زمان و هرمکان است. تهیه کتاب‌های الکترونیکی برای فروشندگان یا ناشران هم نسبتاً راحت است. به این دلایل کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند ایده خوبی برای راه اندازی سایت فروش فایل باشد.

در ایران هم کسب و کارهای موفقی مانند فیدیبو، طاقچه برپایه کتاب‌های الکترونیکی شکل گرفته‌اند که کاربران و درآمد‌های بالایی دارند.

نرم افزار

صنعت نرم افزار بسیار گسترده بوده و همواره در حال رشد است که فرصت خوبی برای فروش آن‌ها فراهم کرده است. محصولات دیجیتال این بخش بسیار متنوع است که هرکدام از آن‌ها مورد نیاز کاربران بسیار زیادی است. نرم افزار و بازی‌های کامپیوتری، برنامه های اندروید و ios، قالب و افزونه‌های وردپرس، بازی‌های ویدئویی می‌تواند از محصولاتی باشد که می‌توان در یک وب سایت فروش فایل ارائه کرد.

ویدئو

ویدئو یک فرمت بسیار محبوب و موثر برای انتقال اطلاعات به صورت آنلاین است. محتوای ویدئو می‌تواند حاوی اطلاعات مفید ،  آموزشی یا سرگرم کننده باشد. تجربه نشان داده که ویدئو ها به طور قابل توجهی از متن‌ها برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر هستند که به راحتی با یک کلیک کردن می توان آن را مورد استفاده قرار داد. با تهیه ویدئوهای با کیفیت در زمینه‌های مختلفی می‌توان آن را در سایت به فروش رساند چون کاربران به ویدئو علاقه دارند و حاضرند برای آن هزینه کنند.

محتوای صوتی و موزیک

صوت یک رسانه قدرتمند برای انتقال یک پیام است که با توجه به هدف آن انواع مختلفی از آن‌ها به وجود آمده است. افراد حاضر هستند برای فایل‌های صوتی که آن ها را سرگرم می‌کند، به آن‌ها آموزش می‌دهد، به آن ها آرامش می‌دهد، به آن‌ها اطلاعات می‌دهد، به کسب و کار آن‌ها کمک می کند پول بدهند. محصولات صوتی می تواند موارد زیر باشد:

  • سخنرانی‌های ضبط شده
  • موزیک‌ها
  • کتاب‌های صوتی
  • درس‌های زبان خارجی
  • صداهای با پس زمینه آرامش بخش
  • جلوه‌های صوتی
  • آهنگ‌های صوتی
  • پادکست‌های آموزشی

محصولات گرافیکی

طراحان و هنرمندان گرافیکی می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات منحصر به فرد و با ارزش ایجاد کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لوگوها، کارت ویزیت‌ها، تم‌های پاورپوینت، طرح‌های وب سایت و اپلیکیشن، تصاویر لایه باز فتوشاپ اشاره کرد. طراحان زیادی هستند که می‌توانند این قبیل فایل‌ها را طراحی کنند و در سایت فروش فایل به مشتریان عرضه کنند.

دوره‌های آموزشی

آموزش الکترونیک همیشه با نوآوری همراه بوده و در حال رشد زیادی است به طوری که این افزایش علاقه مندی بی سابقه بوده است. با این فرصت به وجود آمده می‌توانید سایت فروش فایل را برای آموزش دهندگان آنلاین راه اندازی کنید تا آن ها بتوانند دوره‌های آموزشی را که تهیه کرده‌اند در سایت به فروش برسانند.

کسب درآمد از تبلیغات در سایت فروش فایل

سایت‌های که در آن انواع مختلف فایل ارائه می‌شود بازدید کنندگان بسیاری زیادی دارند به همین دلیل می‌توان برای کسب درآمد از سایت علاوه بر فروش فایل‌ها و حق عضویت از اجاره دادن جایگاه‌های تبلیغاتی به کسب وکارهای کوچک و بزرگی که می‌خواهند خدمات و محصولات را در معرض دید قرار دهند ، درآمد خوبی کسب کرد.

ویژگی‌های که باید در طراحی سایت فروش فایل به آن توجه کرد

جستجوی سریع فایل

به دلیل اینکه در سایت فروش فایل محصولات بسیار زیادی ارائه می‌شود باید کاربران این امکان را داشته باشند تا با امکان جستجوی پیشرفته سریعاً فایل مورد نیاز خود را پیدا کنند.

دسته بندی فایل‌ها

اکثر اوقات بازدید کنندگان می‌خواهند همه محصولات موجود در یک دسته بندی خاص را مشاهده کنند تا هرکدام که مناسب آن ها بود را خریداری کنند به همین دلیل باید همه محصولات سایت را در دسته بندی‌های مختلفی طبقه بندی کرد.

پنل فروشندگان

سایت‌های فروش فایل معمولاً فروشندگانی دارند که فایل‌های خود را در آنجا بارگزاری می‌کنند و توضیحاتی برای آن می‌نویسند و در آخر قیمتی برای آن تعیین کرده و برای فروش ارائه می‌کنند. در طراحی سایت فروش فایل باید یک پنل با امکانات کامل برای فروشندگان فایل در نظر گرفت تا فروشندگان با استفاده از آن بتوانند فایل‌های خود را به فروش برسانند و از مشتریان خود پشتیبانی کنند.

پنل خریداران

باید این امکان وجود داشته باشد که مشتریان قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنند در سایت عضو شوند تا در مراجعه‌های بعدی بتوانند به فایل‌های خریداری شده خود دسترسی پیدا کنند.

سیستم همکاری در فروش فایل

سیستم همکاری در فروش یکی از روش‌های مشهور است که سبب فروش بیشتر محصولات می‌شود.این امکان در سایت‌های می‌تواند هم برای فروشنده سایت و هم برای بازاریابان سود کسب کند. علاوه بر این سیستم همکاری در فروش باعث تبلیغات و شناخته شدن وب سایت می شود.

اعمال تخفیف روی محصولات

باید این امکان در سایت فروش فایل وجود داشته باشد تا در مراسم‌های مختلفی مانند نوروز، عید فطر و غیره با اعمال تخفیف روی محصولات توسط مدیر یا فروشندگان کاربران را تشویق به خرید کرد.

طراحی سایت از صفر تا صد

طراحی سایت از صفر تا صد : امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده مردم از اینترنت، شاهد پیشرفت قابل توجهی در کسب‌ و کارهای مختلف هستیم. به بیانی ساده‌تر، افراد زیادی به واسطه وجود اینترنت از وب‌‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این امر منجر به پیشرفت روز افزون کسب‌ و کارها با تخصص و زمینه‌های مختلف شده است. شما نیز  اگر هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید به کسب‌ و کار خود از طریق راه‌اندازی یک وب‌سایت تخصصی رونق دهید. برای انجام این کار تنها لازم است یک کامپیوتر و اینترنت پرسرعت داشته باشید. علاوه بر این، برای راه‌اندازی سایت باید مفاهیم اولیه طراحی سایت را نیز بیاموزید. به همین منظور، در این مطلب به آموزش طراحی سایت از صفر تا صد می‌پردازیم و شما می‌توانید به کمک اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهیم، به‌راحتی وب‌سایت خود را طراحی کنید.

طراحی سایت از صفر تا صد

برای طراحی سایت لازم است با مفاهیم زیر آشنا شوید و هریک از مراحل را به ترتیب انجام دهید:

۱. انتخاب و خرید نام دامنه

اگر قصد دارید برای خود یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، قبل‌ از هرچیزی لازم است برای سایت‌تان یک نام دامنه انتخاب کنید. شاید با خود بگویید نام دامنه چیست؟ چگونه می‌توان یک دامنه انتخاب کرد؟ این سوالات شروع خوبی برای آشنایی با دامنه است. در پاسخ می‌توان گفت دامنه در واقع همان آدرس وب‌سایت است که به کاربران و مخاطبان کمک می‌کند تا به سایت شما مراجعه ‌کنند. توجه داشته باشید که نام دامنه مختص به شماست و امکان تکرار این نام در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. برای درک بهتر می‌توانید لینک‌های مختلف را مشاهده کنید. ابتدای هرلینک www. است که به آن زیر دامنه می‌گویند و نام دامنه پس از آن قرار می‌گیرد. برای خرید نام دامنه کافیست عبارت “خرید هاست و دامنه” را در در گوگل وارد کنید تا این موتور جستجوی محبوب لیستی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها را برای خرید به شما پیشنهاد کند.

نام دامنه نام تجارت شما است و انتخاب درست آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به این ترتیب، بهتر است قبل از انتخاب نام دامنه به این نکات توجه داشته باشید و آنها را برای انتخابی صحیح به کار بگیرید:

  1. A. کد کشور مناسبی را انتخاب کنید

به طورمثال .com یکی از شناخته‌شده‌ترین و در عین حال پرطرفدارترین دامنه‌ها در سطح بین‌الملل است. همچنین اگر کاربران شما فقط مختص به کشور ایران هستند، می‌توانید از دامنه .ir استفاده کنید.

  1. B. انتخاب صحیح نام

انتخاب نامی منحصر به فرد و خاص، می‌تواند باعث جذب مشتریان بسیاری شود. سعی کنید نامی مخصوص به خود انتخاب کنید. البته این نام باید به گونه‌ای باشد که به ‌راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. به این ترتیب، نامی کوتاه و ساده و در عین حال پر معنا، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

  1. C. کپی برداری ممنوع

استفاده از اسامی برندهای دیگر در نام دامنه، کاری غیرقانونی است. پس به شدت از انجام این کار خودداری کنید تا مشکلی از نظر قانونی در روند طراحی سایت ایجاد نشود.

  1. D. استفاده از کلید واژه

سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کسب‌و‌کار و خدمات ارائه شده توسط شما را توصیف کنند. به عنوان مثال، اگر کسب‌وکار شما مربوط به فروش عروسک است می‌توانید کلیدواژه‌های مرتبط با این زمینه (برای مثال فروش آنلاین عروسک) را در نام دامنه خود بکار ببرید. به طور کلی، بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربرادر اینترنت ممکن است به هنگام جستجو استفاده کنند.

  1. E. استفاده از علامت و اعداد ممنوع

اعداد و علامت‌ها اغلب عاملی گمراه کننده هستند. انجام چنین کاری اغلب مخاطبان را دچار اشتباه می‌کند و تایپ را برای جستجوی سایت شما سخت می‌کنند.

۲. خرید هاست

بعداز خرید نام‌دامنه و ثبت آن نوبت به خرید هاست می‌رسد. از هاستبه یک فضای ایمن و در عین‌ حال مطمئن برای قرار دادن اطلاعات استفاده می‌شود. این فضا، به عنوان قسمتی از یک سرور عمل می کند که به‌ صورت ۲۴ ساعته روشن و برای تمامی افراد در اقصی نقاط جهان قابل دسترسی است. در حقیقت، هاست فضای ذخیره‌سازی سایت شما است و هر چیزی که به وب‌سایت خود اضافه کنید، در هاست ذخیره می‌شود. شما باید حجم هاست خود را با توجه به هدف راه‌اندازی وب‌سایت‌تان انتخاب کنید. شما می‌توانید هاست خود را از شرکت‌‌های مختلفی خریداری کنید اما قبل ‌از اقدام به خرید باید با ویژگی‌های یک هاست خوب و مناسب آشنا شوید:

  • مقاوم در برابر ویروس‌ها
  • دارای امکانات جانبی متنوع جهت راه‌اندازی وب‌‌سایت
  • پر سرعت بودن؛ به صورتی که کاربران بدون اتلاف وقت به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند
  • پرقدرت و بدون قطعی‌

علاوه بر همه این موارد، هنگام خرید هاست به این سوالات پاسخ دهید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید:

سوال ۱: شما در حال راه اندازی چه نوع سایتی هستید؟

بسته به نوع پلتفرم طراحی سایت، شما به الزامات تکنیکی مختلفی نیاز دارید.

سوال ۲: به چه الزاماتی تکنیکی برای سایتتان نیاز دارید؟

بعد از شناسایی پلتفرم طراحی سایت، باید لیستی از نیازهای تکنیکی سایتتان تهیه کنید؛ مواردی همچون نوع زمان کدنویسی یا نوع پایگاه داده برخی از این الزامات هستند.

سوال ۳: به چه سطحی از ایمنی نیاز دارید؟

همه سایت‌ها به حداقل سطح ایمنی نیاز دارند اما برخی از وب‌سایت‌ها به گونه‌ای هستند که باید ملاحظات امنیتی بیشتر در آنها رعایت شود. پس اگر یک سایت فروشگاهی دارید، مطمئنا جایگاهی برای خرید آنلاین برای مشتریانتان در سایت در نظر می‌گیرید. مشتریان شما در هنگام خرید آنلاین، اطلاعات حساب خود را بر اساس اعتماد به شما وارد می‌کنند و از این رو سایت شما نیاز به امنیت بیشتری دارد.

سوال ۴: حجم هاست باید چقدر باشد؟

ظرفیت هاست سایت شما به محتوا و ترافیک آن بستگی دارد. علاوه بر این، هرچه سایز هاست شما بزرگتر باشد، پهنای باند شما نیز بیشتر و درنتیجه سایتتان قوی‌تر می‌شود.

۳. انتخاب پلتفرم طراحی سایت

در این مرحله باید یک پلتفرم سایت‌ساز بر روی سایت خود نصب کنید. این پلتفرم ابزاری است که به شما کمک می‌کند بدون داشتن دانش برنامه نویسی، یک سایت راه‌اندازی و آن را مدیریت و یا ویرایش کنید. سایت‌ساز نرم‌افزاری است که به‌صورت آنلاین قابل استفاده است. این نرم‌افزارهای تحت وب معمولا توسط شرکت‌ها طراحی و به‌صورت اشتراک ماهانه و یا سالانه به کاربران ارائه می‌شوند. پلتفرم‌های طراحی سایت کلیه امکانات و خدمات مورد نیاز اعم ‌از خرید و ثبت دامنه، خدمات هاستینگ و همچنین ویرایش محتوا و ظاهر وب‌سایت را در اختیارتان قرار می‌دهند. استفاده از این پلتفرم‌ها به ‌دلیل کیفیت بالا، خدمات کامل، عدم نیاز به مهارت و دانش فنی و همچنین پشتیبانی همیشگی، بسیار پرطرفدار است. وردپرس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های طراحی سایت است

جالب است بدانید که:

  • درطول ماه بیش از ۵۸ میلیون بار کلمه وردپرس و عبارات مرتبط با آن در موتورهای جستجو، جست‌و‌جو می‌شوند.
  • ۴۸ سایت از ۱۰۰ وبلاگ معتبر و برتر دنیا با وردپرس کنترل می‌شوند.
  • تا به ‌امروز بالغ بر ۷۴ میلیون وب‌سایت با وردپرس طراحی شده‌اند.

موارد ذکر شده بیانگر قدرت بالا و امکانات کم‌نظیر این سایت‌ساز است. استفاده از وردپرس کار چندان دشواری نیست. کافی است هنگام نصب وردپرس، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید تا وارد کنترل پنل سایت خود شوید. سپس می‌توانید هرگونه تغییراتی را در آن ایجاد کرده و سایت را مدیریت کنید.

۴. بارگذاری محتوا

محتوا مهمترین قسمت وب‌سایت شما است و در حقیقت مخاطبان به خاطر محتوا به سایت شما مراجعه می کنند. محتوای سایت به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • محتوای تصویری

محتوای تصویری به تمامی عکس‌های بارگذاری شده در سایت شما اشاره دارد. این محتوا نه تنها می‌تواند جذابیت ظاهری سایت را دوچندان کند، بلکه، بلکه باعث می شود مخاطبان از حضور در سایت شما خسته نشوند.

  • ۲. محتوای ویدئویی

این نوع محتوا محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد. مخاطبان اغلب ترجیح می‌دهند هر آنچه که نیاز دارند را (به خصوص محتوای آموزشی) به صورت ویدئویی ببینند. یوتیوب یکی از سایت‌هایی است که برپایه محتوای ویدئویی عمل می‌کند.

  • ۳. محتوای نوشتاری

محتوای نوشتاری به نوشته‌ها، توضیحات و مقالات موجود در سایت اشاره دارد. فراموش نکنید که وجود عکس و ویدئو در کنار محتوای نوشتاری می‌تواند جذابیت آن را بیشتر و مخاطبان را به مطالعه مطلب ترغیب کند.

سخن آخر

اگر به دنبال راه‌اندازی وب‌سایتی برای کار خود هستید، حتما راهکارها و راهنمایی‌های ارائه شده در این مطلب را به کار ببرید. امروزه، داشتن وب‌سایت امری ضروری برای ادامه بقای کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده‌ است. پس، اگر برای کسب‌وکار خود وب‌سایت ندارید، همین امروز اقدام به طراحی سایت کنید.