طراحی سایت لوازم خانگی : آیا میدانید که شیوه های فروش لوازم خانگی چگونه است؟ بازار لوازم خانگی در ایران نسبتا داغ است و این باعث میشود که محققان همیشه به فکر شیوه های جدید برای فروش بیشتر باشند.
چکیده
یکی از شیوه های فروش لوازم خانگی فروش اینترنتی است که باعث میشود شرکت ها با حذف واسطه ها و استفاده از امکانات خاص فروش بیشتر داشته باشند. برای رسیدن به این هدف باید یک سایت مناسب با اهداف مورد نظر در کسب وکار لوازم خانگی طراحی شود. به نظر شما این سایت چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.
صنعت لوازم خانگی جز صنایع بسیار پردرآمد در کشورمان به حساب میآید. به همین دلیل این کسب وکار نیز مانند تمام کسب کارهای موفق میتواند از طریق طراحی سایت یک فرصت بسیار عالی برای تبلیغ و فروش پیدا کند و درآمد خود را چند برابر کند. بدیهی است که با وجود یک سایت شما دیگر نیاز به مغازه، انبارداری و بسیاری از چیزهای دیگر نخواهید داشت و این باعث صرفه جویی در زمان، انرژی و سرمایه خواهد شد و درآمد شما را افزایش خواهد داد.
فواید طراحی سایت فروشگاه لوازم خانگی
طراحی یک سایت برای لوازم خانگی میتواند فواید زیادی داشته باشد که از جمله آنها عبارتند از:
با طراحی یک سایت شرایطی برای بازدیدکنندگان به وجود میآید که بتوانند به راحتی در هر جایی که هستند از محصولات شما دیدن کنند. نیازی هم به وجود خودتان نیست چون شما اطلاعات و مشخصات کالاها را به نمایش گذاشته اید و همه چیز برای مشتری واضح است. آنها میتوانند عکسهای مختلفی که از تمام جوانب محصول گرفته شده ببینند و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.
طراحی سایت برای لوازم خانگی باعث میشود درآمد شما حتی در شب و روزهای تعطیل نیز متوقف نشود. مشتریان به صورت تمام وقت به سایت دسترسی دارند و امکان خرید آنلاین در هیچ ساعتی محدودیت ندارد.
با طراحی سایت لوازم خانگی، فروش شما دیگر محدودیت مکانی ندارد، زیرا میتوانید از تمام شهرها سفارش بگیرید وکالای مورد نظر را ارسال کنید.
طراحی سایت لوازم خانگی شما را از هزینه های اضافی بی نیاز میکند، زیرا واسطه ها حذف میشوند، نیاز به پرداخت هزینه برای تبلیغ ندارید و هزینه های حمل ونقل هم کاهش پیدا میکند.
برای اینکه یک سایت فروشگاهی بتواند به موفقیت هایی که در بالا اشاره شد برسد، باید بتواند تمام نیازهای مشتری را پیش بینی کند و به آنها پاسخ دهد. به این منظور سایت باید این ویژگی ها را داشته باشد:
· طبقه بندی محصولات برای دسترسی آسان و سریع مشتری
· کالاهای پرفروش، جدید و پیشنهادات ویژه
· امکان پرداخت آنلاین سفارش توسط تمام درگاه های بانکی
· گالری عکس و فیلم کالاها برای روش مناسب استفاد و نصب
· اخبار و مقالات مربوط به بازار کالاهای مورد نظر
· صفحه نمایندگی و خدمات بعد از فروش
· امکان نظردهی به کالاها از طریق مشتریان
· امکان امتیازدهی به کالا توسط مشتریان
· امکان اشتارک گذاری در شبکه های اجتماعی
· بخش تماس با ما
· بخش درباره ما
· مشخصات تولید کالاها
· شرکت سازنده کالا و تصاویر مربوط به آن
· استفاده از انواع کلیپ های آموزشی به منظور افزایش اطلاعات و جذابیت بیشتر برای سایت
· امکان ثبت سفارش کالای انتخابی به صورت آنلاین
· شیوه کار آسان سایت و عدم سردرگمی مشتری در آن
· ارائه تسهیلات اعطای تخفیف به مشتریان
· طراحی صفحات زیبا و جذاب
· استفاده از خدمات گرافیکی اختصاصی
· سرعت بالای سایت
· امکان درج بدون محدودیت انواع محصولات
· امکان مقایسه کالاها باهم
· امکان ثبت تخفیف برای کالاها
· خبرنامه ایمیلی
· امکان ثبت محصول در لیست علاقه مندی
· ارائه فاکتور در زمان فروش
تمامی این موارد در طراحی سایت به شما کمک خواهد کرد تا فرصت های بسیار خوبی برای فروش داشته باشید. اما در سال های اخیر موضوعی در دنیای اینترنت مطرح شده است که با رعایت آن میزان بازدید از سایت شما چند برابر میشود. حتما نام سئو به گوش شما نیز خورده است. سئو مخفف کلمه Search Engine Optimize است که به معنای بهینه سازی موتور جستجو میباشد. اگر سایت لوازم خانگی شما نیز سئو محور باشد و سئوی آن مناسب باشد، کاربران در هنگام جستجوی خرید لوازم خانگی و یا کلمات مربوطه، آن را جز اولین نتایج گوگل مشاهده می کنند و این باعث افزایش چند برابری تعداد بازدید از سایت شما و فروش شرکت خواهد شد. حال اگر هر مشتری سایت شما را به چند نفر دیگر معرفی کند و آن چند نفر به چند نفر دیگر، شما دقیقا به آن چیزی که به دنبالش بودید خواهید رسید.
این نکته برای همه ما واضح است که در کسب وکاری انواع مختلفی از سایت ها وجود دارد که باعث میشود کاربران در انتخاب یکی از بین چندین نمونه دچار سردرگمی شوند. اما، در کنار تمام ویژگی هایی که گفته شد، یک موضوع مهم دیگر هم وجود دارد که باعث موفقیت سایت شما در این حوزه میشود و آن استفاده از برندهای معتبر، باکیفیت تر و مقرون به صرفه تر است. سایتی که از این گونه برندها در تبلیغات خود استفاده میکند، قطعا موفقیت بیشتری خواهد داشت.
استفاده از برندهایی که با کیفیت یکسان از قیمت بالایی برخوردار هستند باعث خواهد شد تنها مشتریانی را جذب کند که قدرت خرید بالا دارند و این باعث خواهد شد تعداد مشتری کم باشد. همه افراد جامعه از لحاظ مالی یکسان نیستند و شاید بتوان گفت تعداد متوسط یا پایینتر از آن از تعداد افراد ثروتمند بسیار بیشتر باشد. اگر قرار باشد که میزان درآمد این افراد با قیمت کالاهای ارائه شده تناسب نداشته باشد، شما از همان اول مشتریان زیادی را از دست دادهاید.
این مقاله ما را به این نتیجه میرساند که طراحی یک سایت خوب برای لوازم خانگی تا چه اندازه میتواند در فروش محصولات و کسب درآمد موثر باشد. به هر حال چه خوشمان بیاید و چه فکر کنیم که این اینترنت هم برای ما دردسر شده، کسبوکارهای امروزی با اینترنت موفقتر عمل میکنند. لوازم خانگی هم از این کسب وکارها مستثنی نیست. با طراحی یک سایت برای لوازم خانگی میتوانید از بسیاری از هزینه های دیگر که در مقاله به آن اشاره شد، کم کنید. این یک معامله برد –برد است و شما چیزی از دست نمی دهید.
طراحی سایت معرفی تخفیف ها : سایت معرفی تخفیف ها برای مشتریان امکان خرید ارزانتر و صرفه جویی در هزینه، امکان یادگیری و استفاده از یک نام تجاری جدید، کالاها یا خدمات جدید را ارائه میدهد. وبسایتهای معامله روزانه بسیار محبوب هستند. این سایتها یک رسانه بازاریابی و فروش هستند که هم خریداران و هم فروشندهها از آن نفع میبرند.
وبسایتها ۲۰ تا ۵۰ درصد از هر قرارداد را دریافت میکنند. برخی از وبسایتها، عضویت را برای فروشندگان پیشنهاد میدهند و خدمات تبلیغاتی و سفارشیسازی بیشتری را برای آنها ارائه میدهند.
در اینجا کاربران ممکن است کوپنهای تخفیفی را از خرده فروشان مختلف که معمولا در روزنامهها و مجلات چاپ شدهاند، پیدا کنند. همین کوپنهای تخفیفی به صورت آنلاین در دسترس هستند و میتوان آنها را دانلود و سپس چاپ کرد و در فروشگاهها در هنگام خرید نشان داد. منبع درآمد برای این وبسایتها معمولا از درصد دریافتی در معامله تخفیفی است.
این نوع سایت معرفی تخفیف ها، معاملات داغ روز را معمولا با تخفیفهای فوق العاده تا ۵۰٪ و بیشتر ترویج میکنند. این پیشنهادات محدود هستند و توسط یک تایمر شمارش معکوس کنترل میشوند.
Cashback چند سال پیش بسیار محبوب شد و امروزه تقریبا همه از مزایای بازپرداخت استفاده میکنند تا درصد خود را از خریدشان بازگردانند. به عنوان مثال، مبلغ نقدینگی از ۱ تا ۵ درصد از پرداختها محاسبه میشود.
وبسایتهایی وجود دارند که بهترین معاملات کارت هدیه را جمع کرده و آنها را در پلتفرم خود به فروش میرسانند. کاربران میتوانند کارتهای الکترونیکی یا فیزیکی که به کاربر تحویل داده میشوند را خریداری کنند. همچنین، برخی از کارتها را میتوان خریداری، دانلود و سپس چاپ کرد تا برای خرید استفاده شوند.
شما مجبور نیستید تنها با یک نوع تخفیف و وبسایت مقابله کنید. ترکیبی از انواع مختلف سایتهای تخفیفی اجازه میدهد تا شما با مخاطبین بزرگتر با تنظیمات مختلف دسترسی پیدا کنید. اما در عین حال، بهتر است کیفیت بالاتری نسبت به خدمات ارائه شده داشته باشید.
لیستی از ویژگیهایی که سایت معرفی تخفیف ها لازم است داشته باشد به شرح زیر میباشد:
اگر وبسایت شما بر معاملات روزانه متمرکز شده باشد، برای ایجاد سریع لیستهای جدید، یک ابزار معامله سازی نیاز خواهید داشت. شما میتوانید به کسبوکارهای ثبتشده اجازه دهید تا معاملات خودشان را اضافه کرده یا تمام مراجع لیست را به مدیران سایت منتقل کنند.
هنگام اضافه کردن یک قرارداد، کاربر باید بتواند اطلاعات زیر را مشخص کند:
توضیحات محصول و عکس قیمت محصول و تخفیف تعداد اقلام موجود و حداقل و حداکثر تعداد تخفیفها برای فروش. مدت زمان یا در دسترس بودن معامله، شروع و پایان معامله، شرایط و ضوابط استفاده از تخفیف.
بسته به نوع وبسایت و خدمات تخفیفی که در اختیار مشتریان قرار میدهید، کپی کوپن، نقدی، تخفیف کارت وفاداری، و غیره، شما باید قوانین و مکانیزمهایی را در مورد نحوه کار آن ایجاد کنید.
برای مثال، در مورد کوپن کلیپینگ وبسایت شما باید مکانیزمی برای ذخیره، دانلود و چاپ تخفیفها از وبسایت ایجاد کنید.
پیادهسازی یک موتور جستجوی هوشمند، مزیت قابل توجهی را در وبسایت شما به همراه خواهد داشت، زیرا کاربران نتایج جستجوی سریع و دقیق را درک میکنند.
برای کمک به کاربران برای آن که به راحتی آنچه را که نیاز دارند، پیدا کنند و در معاملات مختلف ،تخفیفها را از دست ندهند، وبسایت شما باید یک سیستم صریح از انواع دستهها داشته باشد.
اگر وبسایت شما خدمات متعددی را در اختیار مشتریان قرار میدهد، لازم است که یک شناسه جغرافیایی خودکار برای مکان یابی کاربر در وبسایت خود ایجاد کنید.
نمایه کاربر باید درست پس از اتمام فرآیند ثبت نام ایجاد شود. نمایه کاربر باید ایمن باشد و تمام اطلاعات شخصی، مالی، رمز عبور، تنظیمات اطلاع رسانی، تنظیمات و تاریخچه معاملات را حفظ کند.
همچنین میتوانید ویژگیهای اضافی مانند لیست دلخواه، سبد خرید، توصیههای شخصی و غیره را اضافه کنید.
محدود کردن معاملات با زمان، اضطراب را افزایش میدهد و مشتریان را به تصمیمگیری سریعتر تحریک میکند. اضافه کردن شمارش معکوس نشان میدهد که چند مورد در حال حاضر خریداری شدهاند و چند نفر هنوز در حال فعالیت و خرید هستند.
اضافه کردن گزینههای پرداخت به هر مقدار که ممکن است اجازه میدهد تا کاربران خرید راحتتری را تجربه کنند. نکته این است که بسیاری از مناطق هنوز توسط PayPal و دیگر روشهای پرداخت ظاهری گسترده ارائه نشدهاند. بنابراین کاربران باید گزینههای بیشتری برای پرداخت هزینه خدمات خود داشته باشند.
یکی از بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش، اطلاع رسانی به کاربران در مورد معاملات جدید و تخفیف ها از طریق ایمیل و اطلاعیهها است. بنابراین این فرصت را نادیده نگیرید و این گزینه را به وبسایت خود اضافه کنید.
با فراوانی معاملات پیشنهادی، کاربر ممکن است در انتخاب تصمیم درست، مردد شود. به همین دلیل، آغاز بررسی از کسانی که قبلا از معامله استفاده کردهاند، ممکن است سرعت تصمیم آنها را افزایش دهد.
انتخاب یک راهحل فنی برای طراحی سایت معرفی تخفیف ها: چگونه یک سایت کوپن یا روزانه را ایجاد کنید؟
سایت معرفی تخفیف ها یا منابع دارای تخفیف را ارائه میدهد یا محصولات و خدمات را .ممکن است بخواهید سایتی داشته باشید که هر دو را ارائه دهد.
امروزه، تبدیل شدن به یک متخصص، به ویژه در بازار تخفیفات رقابتی و بازار معاملات روزمره، دشوار است. بنابراین، بازاری را انتخاب نمایید که بتوانید آن را تامین کنید. به عنوان مثال، شما میتوانید تخفیفات بهداشت و سلامتی و تناسب اندام را ارائه دهید یا روی محصولات کودک تمرکز کنید.
ساختار کسبوکار خود را تعیین کنید، نام کسبوکار خود را انتخاب و مجوز کسبوکار مورد نیاز خود را دریافت نمایید. قبل از ثبت نام تجاری خود، مطمئن شوید که آن را به عنوان دامنه وب در دسترس دارید. همچنین بررسی کنید که نام قبلا گرفته نشده یا علامت تجاری نباشد .
برای وبسایت خود هدف و برنامه مشخص داشته باشید و از طرح مناسبی برای راهاندازی آن استفاده کنید. هدف شما ایجاد وبسایتی است که برای بازدیدکنندگان شرایط آسانی را فراهم کند که شامل طرح تمیز و ناوبری روشن است.
قدم بعدی این است که یک نام دامنه مناسب برای خود انتخاب و میزبانی وب خود را خریداری کنید.
با در نظر گرفتن تخفیفها در قالب یک وبسایت، روزانه معامله کنید تا کار خود را سادهتر نمایید. به عنوان مثال، اگر شما وبسایت خود را در WordPress ایجاد میکنید ، میتوانید موضوع مرتبط با تخفیف را دریافت کنید. فراموش نکنید که یک بیانیه و سیاست حفظ حریم خصوصی را برای مشتری و کسبوکار اضافه کنید و مطمئن شوید که وبسایت شما ریسپانسیو است، زیرا بیشتر افراد از همراه خود برای جستجوی معاملات استفاده میکنند.
در حالی که میخواهید تخفیفها و اطلاعات خود را به صورت رایگان ارائه دهید، بخشی از آنچه باعث موفقیت برنامهها میشود، یک لیست عضویت یا هدف است. سادهترین راه این است که یک لیست ایمیل داشته باشید. لیست ایمیل به طور قابل توجهی استفاده از تخفیفها و معاملات شما را افزایش میدهد. این امر به شما این امکان را میدهد تا پیشنهادات و معاملات خاص خود را به لیست خود ارسال کنید و به شما در ایجاد اعتبار با تخفیف و مقالات کمک میکند.
به دقت شرایط خدمات را بخوانید و قوانین را دنبال کنید. برخی از منابع برای چک کردن عبارتند از:
BrandcasterCentsOff.com وDailyDealBuilder.com
همچنین، بسیاری از برنامههای تخفیف و پس انداز مانند Ibotta، Ebates و Swagbucks، پرداخت ارجاع را ارائه میدهند، و آنها را به عنوان منابع ایده آل برای توصیه به دنبال کنندگان خود ارائه میدهند.
کسبوکار بدون بازاریابی وجود ندارد. فقط به این دلیل که شما چیزهای رایگان را به یک بازار پیشنهاد میکنید، به این معنا نیست که خریداران شما را پیدا میکنند، به ویژه از آنجا که بسیاری از سایتهای دیگر تخفیفات و معاملات آنلاین وجود دارد و فضای رقابتی شدید است.
برای رسیدن به بازار هدف خود، یک طرح بازاریابی آنلاین ایجاد کنید. برای اشتراک گذاری معاملات خود از رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و نمایش مشخصات عمومی استفاده کنید تا به موفقیت بیشتری در زمینه بازاریابی برسید.
طراحی سایت اختصاصی موزه : پیش از هر صحبتی در مورد طراحی سایت اختصاصی موزه، بیایید ابتدا ببینیم موزه چیست!
موزه چیست؟
پیش از هر صحبتی در مورد طراحی سایت اختصاصی موزه، بیایید ابتدا ببینیم موزه چیست! موزه به مکانی گفته میشود که در آن اشیاء بسیار قدیمی و قیمتی نگهداری میشوند. این مکانها نشاندهنده آداب و رسوم، فرهنگ و گذشته یک کشور هستند. هر کشوری به منظور حفظ تاریخ و گذشته خود، ارزش دادن به تاریخ و آشنا ساختن مردم با گذشته کشورشان، به ایجاد چنین مکانهایی میپردازد.
هر کسبوکاری برای این که کار و خدمات خود را به مردم بشناساند و به صورت آنلاین نیز در دسترس باشد، به یک وبسایت اختصاصی نیاز دارد. راهاندازی و طراحی سایت اختصاصی موزه میتواند به دیده شدن، تشویق بازدیدکنندگان، فروش بلیت و آگاهی رسانی در مورد نمایشهای ویژه کمک کند. وبسایتهای موزه باید چیزی بیشتر از بروشورهای آنلاین باشند. شما به یک سایتی نیاز دارید که بخشهای مختلف موزه را با عکس و توضیحات مختصری در اختیار مردم قرار دهید. البته این تصاویر و توضیحات باید به گونهای باشند که هر فردی از هر سن و سلیقهای را برای بازدید از موزه ترغیب کنند.
در طراحی هر سایتی، بسته به نوع کسبوکار مورد نظر، باید وبسایت خود را تقسیمبندی کنید. یکی از تقسیمبندیها در طراحی سایت موزه، امکاناتی است که میخواهید به مردم ارائه دهید. این امکانات عبارتند از:
۱. ایجاد قابلیت رزرو آنلاین بلیت و لغو آن: در این بخش امکان رزرو آنلاین بلیت و لغو آن را قرار دهید تا در صورت لزوم بازدیدکنندگان بتوانند بلیت خود را لغو کنند و مبلغ پرداختشده را پس بگیرند.
۲. ارائه توضیحاتی در مورد قسمتهای متفاوت موزه و اشیاء موجود در آنها: در این قسمت در مورد قسمتهای مختلف موزه و اشیاء آن که هر کدام نشانگر فرهنگ و تاریخ جداگانهای هستند، به صورت جداگانه و در دستهبندی مشخص صحبت کنید.
۳. ارائه توضیحاتی در مورد ساختمان موزه: در این بخش میتوانید در مورد خود ساختمان، اطلاعات تاسیس ساختمان و موزه و تعداد سالنها، حیاط یا باغ ساختمان، بخش اداری، سرویسهای بهداشتی و … صحبت کنید.
۴. ارائه توضیحاتی در مورد امکانات موجود در ساختمان موزه: در این قسمت در رابطه با امکاناتی که در ساختمان موزه و اطراف آن وجود دارد صحبت کنید. این امکانات میتوانند شامل رستورانها، پارکینگ یا جای پارک اطراف ساختمان موزه، سرویسهای بهداشتی و نمازخانه موزه شوند.
۵. قرار دادن قسمت اطلاعات تماس و بخش تماس با ما: در این قسمت باید اطلاعات دقیقی در مورد محل قرار گرفتن موزه، نحوه تماس با موزه و دسترسی به موزه ارائه دهید.
۶. قرار دادن قسمت ساعات کاری موزه: در این بخش در مورد ساعاتهای باز و بسته بودن موزه، روزهای باز و بسته بودن، ساعتها و روزهای فروش بلیت صحبت کنید.
۷. قرار دادن قسمت راهنما برای بازدیدکنندگان: در این بخش راهنمای قسمتهای مختلف ساختمان مانند سالنها و محل قرارگیری اشیاء و سرویسهای بهداشتی را قرار دهید. این قسمت میتواند برای بازدیدکنندگان خارجی بسیار مفید باشد.
۸.
و بسیاری قابلیت دیگر که هر سایتی میتواند با توجه به امکانات موزه مورد نظر، امکانات اضافی را در سایت خود قرار دهد.
در طراحی سایت اختصاصی موزه علاوه بر امکاناتی که باید بر روی وبسایت خود قرار میدهید، باید به موارد اساسی و فنی طراحی سایت خود نیز توجه داشته باشید. همانطور که گفتیم، وبسایتهای موزه باید برای خرید بلیت، تجارت الکترونیک، تقویمهای آنلاین، تجربه کاربری، معرفی کسبوکار مربوطه و ثبت نام بازدیدکنندگان بهینهسازی شوند. حال برخی مواردی که در مورد بخش فنی سایت باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:
بیشتر کاربران برای بازدید از وبسایتهای مختلف و وبگردی از تلفن همراه خود استفاده میکنند. به همین دلیل سایت شما باید به گونهای باشد که روی هر نوع سیستمی (تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر) به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.
درست است که امکانات موزهاز اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما ظاهر زیبای سایت نیز در جذب کاربر به خود از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
در طراحی سایت اختصاصی موزه باید به محتوای قرار گرفته بر روی سایت نیز توجه داشته باشید. محتوای شما باید با کیفیت بوده و به هیچ عنوان نباید کپی شده از سایتهای دیگر باشد.
سئو و بهینهسازی برای هر وبسایتی اهمیت بالایی دارد. اهمیت سئوی سایت به دلیل قرار گرفتن وبسایت شما در میان اولین نتایج گوکل است. سئو باعث میشود وبسایت شما در میان نتایج اولیه گوگل قرار گیرد و در نتیجه کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند. اگر میخواهید سایت اختصاصی موزه خود را طراحی کنید و جزء اولین نتایج گوکل باشید، به بهینهسازی و سئوی سایت خود اهمیت دهید. همچنین اگر فکر میکند بهینهسازی سایت، کار دشواری است و نمیتوانید به تنهایی از پس آن برآیید، میتوانید با متخصصین وب کاوان مشورت کنید و کار خود را به آنها بسپارید.
زمانی که کاربر یک سایت را باز میکند، اگر سرعت لود شدن سایت خیلی پائین باشد، کاربر خسته میشود و خیلی زود سایت شما را ترک میکند.
در طراحی سایت اختصاصی موزه نیز همانند هر وبسایت دیگری علاوه بر امکاناتی که باید روی سایت قرار داهید، باید به بخش فنی آن نیز حواستان باشد. اگر فکر میکنید که خودتان نمیتوانید به تنهایی این کار را انجام دهید و موفق نخواهید شد، نگران نباشید و زمانی را برای مشاوره با متخصصین این حوزه اختصاص دهید. وب کاوان با تجربهای که در طراحی انواع سایتهای اختصاصی دارد، میتواند کار طراحی سایت اختصاصی موزه شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی : امروزه مردم به محض نیاز به کالا یا خدماتی، از اینترنت به عنوان اولین مرجع استفاده میکنند. وبسایت فروشگاهی به شما این امکان را میدهد تا همیشه در دسترس مشتریانتان باشید.
طراحی سایت فروشگاهی، راهی فوقالعاده مناسب و پرطرفدار برای کسب درآمد بیشتر است، به شرطی که بدانیم چگونه و از کجا شروع کنیم و با انتخابی صحیح، بهترین راه برای کسب درآمد را انتخاب کنیم. تصمیم درست به معنای رسیدن به سود بیشتر است؛ پس اگر هوشمندانه عمل کنید، میتوانید درآمد بسیاری از فروشگاه آنلاین خود کسب کنید.
برای داشتن یک سایت برای فروشگاه آنلاینتان باید نکات و جوانب گوناگونی را در نظر بگیرید. با اندیشیدن تدابیر مناسب و برنامهریزی درست میتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید. در ادامه ۹ گام ساده برای طراحی سایت فروشگاهی آنلاین ارائه میکنیم:
اولین مرحله برای شروع طراحی سایت فروشگاهی، انتخاب سازنده وبسایت تجارت الکترونیک یا پلتفرم طراحی سایت است. پلتفرمهای طراحی سایت به شما این امکان را میدهند تا فروشگاه اینترنتی خود را بدون نیاز به مهارتهای پیشرفته تکنولوژی و دانش برنامهنویسی پیچیده بسازید. اگر کمی جستجو کنید، قطعاً پلتفرمهای زیادی را برای رسیدن به هدف خود خواهید یافت. پس با دقت بررسی کرده و مناسبترین پلترفم طراحی سایت را برای کسبوکار خود انتخاب کنید. به زبان سادهتر، انتخاب صحیح پلتفرم فروشگاه آنلاین، مبنای رسیدن به موفقیت در راه طراحی سایت فروشگاهی است. این پلتفرمهای تجارت الکترونیک سادهترین، سریعترین و در عین حال ارزانترین راه برای طرحی سایت فروشگاهی آنلاین هستند. برخی از برترین پلتفرمهای طراحی سایت عبارتند از:
همانطور که در قبلاً ذکر کردیم، انتخاب پلفرم مناسب، اهمیت به سزایی در موفقیت کسبوکار شما دارد. به این ترتیب، بهتر است در مورد هریک از پلتفرمها به خوبی تحقیق کنید و پس از مقایسه آنها با یکدیگر، بهترین گزینه را برای کسبوکار خود انتخاب کنید. برای این کار، باید پلتفرمهای مختلف و ویژگیهای هر یک از آنها را به خوبی بشناسید. نکته دیگر برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی، آزمایش پلتفرم است. برای این کار باید این سؤالات را از خود بپرسید:
الف) هزینه راهاندازی سایت در پلتفرم مورد نظر چقدر است؟
ب) آیا انتخاب قالب / تم و ایجاد تغییرات در آن آسان است؟
ج) آیا قالبهای پلتفرم مورد نظر برای کسبوکارتان مناسب است؟
د) آیا اضافه کردن محصولات و دستهبندی آنها در این پلتفرم آسان است؟
ه) آیا پلتفرم مورد نظرتان به شما امکان اضافه کردن صفحات جدید و گسترش سایت را میدهد؟
شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که کار با آن راحت باشد و در عین حال تمامی امکانات لازم را در اختیارتان قرار دهد.
پس از انتخاب درست پلتفرم باید برای طراحی سایت فروشگاهی خود، برنامهریزی دقیقی انجام دهید. هر یک از پلتفرمها نسبت به ویژگیهایی که ارائه میدهند، دارای هزینههای متغیری هستند. هنگام طراحی سایت فروشگاهی باید به این نکته توجه کنید که فروشگاههای مختلف نیازهای متفاوتی دارند. پس باید با توجه به اندازه کسبوکار و همچنین اهدافتان برای رشد، برنامه خود را انتخاب کنید.
برای برنامهریزی هر چه بهتر، این سؤالات را از خود بپرسید:
۱. محصولات شما چه تعداد مخاطب دارند؟
۲. چه تعداد محصول برای فروش در فروشگاه آنلاین خود دارید؟
۳. میزان سرمایه شما چقدر است؟
۴. فروشگاه آنلاین شما به چه ویژگیهایی نیاز دارد؟
نام دامنه، آدرس فروشگاه مجازی شما است و نام تجاری شما را به نمایش میگذارد. در حقیقت، انتخاب نام دامنه مناسب، کلید طراحی سایت فروشگاهی آنلاین موفق است و در قسمت URL نمایش داده میشود. این نام به نوعی موجب میشود مشتریان به شما اعتماد کنند. به عنوان مثال، نام دامنه شرکت نایک www.nike.com است و مشتریان میتوانند این نام را در نوار آدرس و موتور جستجوی گوگل ببینند. به این ترتیب، بهتر است نامی را انتخاب کنید که به راحتی در ذهن مخاطبان و مشتریان شما حک شود.
۱. کد کشور مناسبی را انتخاب کنید. .com یکی از شناختهشدهترین دامنهها در سطح بینالمللی است. اگر مخاطبان شما فقط مختص کشور ایران هستند، میتوانید از دامنه .ir استفاده کنید.
۲. از اسامی محصولات و برندها استفاده نکنید. با این کار، برندهای مورد نظر میتوانند از نظر قانونی از شما شکایت کنند.
۳. نامی منحصر به فرد انتخاب کنید. با کلمات بازی کرده و سعی کنید نامی متفاوت را برای تجارت خود برگزینید، اما بدانید که نباید از مفاهیم پیچیده و انتزاعی استفاده کنید. هر چه نام دامنه شما سادهتر و جذابتر باشد، مخاطبان آن را راحتتر به ذهن خود میسپارند.
۴. به نام دامنه خود، یک کلمه کلیدی اضافه کنید. اضافه کردن کلمات کلیدی پرطرفدار به شما کمک میکند تا در موتورهای جستجو رتبه خوبی به دست آورید. به عنوان مثال، اگر یکی از محصولات مهم شما تیشرت است، از نام تیشرت در دامنه خود استفاده کنید. به این ترتیب، کسانی که در اینترنت به دنبال تیشرت هستند، میتوانند به طور اتفاقی فروشگاه آنلاین شما را پیدا کنند.
هاست، فضای ذخیرهسازی فروشگاه آنلاین شما است. هرچیزی که به وبسایت خود اضافه کنید، در هاست ذخیره میشود. شما باید حجم هاست خود را با توجه به اندازه کسبو کار آنلاین تان انتخاب کنید.
یک وبسایت جذاب در نگاه اول، افراد را به خود جذب میکند. گاهی اوقات، داشتن یک تم خاص و منحصربهفرد میتواند تا حد زیادی مؤثر واقع شود. انتخاب تمها در شاپیفای (( shopify و بیگ کامرس (bigcommerce) کار آسانی است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که تم مورد نظرتان را در فروشگاه پلتفرم خود انتخاب کنید. شاپیفای دارای طیف وسیعی از الگوهای جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی است. بهتر است قالب و الگوی سایتتان را با توجه به نوع کسبوکارتان انتخاب کنید. برای اینکه بدانید کدام تم برایتان مناسبتر است، این سؤالات را از خود بپرسید:
پس از انتخاب تم مناسب، برای سفارشی ساختن سایت خود، به ابزار مدیریت فروشگاهتان مراجعه کنید. در این قسمت میتوانید به راحتی هر چیزی را مانند اندازه متن و فونت، طرح، رنگ، موقعیت، محصولات، ویژگیها، کدهای رسانه اجتماعی و… را تغییر دهید.
بعد از طراحی سایت فروشگاهی آنلاین، باید محصولات خود را اضافه کنید. برای این کار به موارد زیر احتیاج دارید:
هر یک از پلتفرمهای طراحی سایت فروشگاهی، محدودیتهای مختص به خود را دارند و این محدودیتها عبارتند از:
۱. تعداد محصولاتی که میتوانید آپلود کنید.
۲. تعداد گزینهها برای هر محصول (رنگبندی و سایزهای مختلف).
۳. تعداد متغیرهای محصولات (ترکیبی از دو گزینه: به طور مثال یک تیشرت آبی در سایز متوسط).
به این نکته توجه کنید که توصیف محصولات، تصاویر و دستهبندی آنها تأثیر به سزایی در جذب مشتریان دارند.
یکی از مهمترین عناصر هر فرشگاه آنلاین، گزینه پرداخت است. خوشبختانه پلتفرمهای طراحی سایت با ارائه گزینههای مرتبط تا حد زیادی این کار را برای شما آسان کردهاند. آنها با بهینه کردن فرایندها پرداخت وجه در ازای خرید آنلاین، رند خرید را مؤثرتر کردهاند.
امنیت پرداخت یکی از بزرگترین نگرانیهای مشتریان است، اما شما میتوانید با ایمن کردن سایت خود، اعتماد آنها را جلب کنید. این کار با گرفتن مجوزهایی مانند نماد تجارت الکترونیک و … امکانپذیر میشود.
پس از انجام همه کارها، اعم از طراحی، اضافه کردن محصول و …، باید قبل از قرار دادن فروشگاهتان در دسترس عموم، آن را بیازمایید. شما به راحتی میتوانید سایت فروشگاهی خود را آزمایش کنید. این کار بهترین روش برای مطمئن شدن از عملکرد درست سایت است. در هنگام آزمودن سایت، این موارد را در نظر بگیرید:
در دنیای مدرن امروز، تجارت الکترونیک ۱۷.۲ درصد خردهفروشی را به خود اختصاص میدهد. در این میان، خرید آنلاین به طور متوسط ۱۳.۷ درصد در سال رشد میکند. همه اینها نشانگر ضرورت طراحی سایت فروشگاهی هستند. شما میتوانید به سادگی با پیروی از مراحل ارائه شده در این راهنما، سایتی برای فروشگاهتان طراحی کنید و با مدیریت صحیح آن به پیشرفت بیشتر دست پیدا کنید.
طراحی سایت لجستیک : همیشه میان شرکتهای لجستیک رقابت وجود دارد. امروزه این شرکتها توجه زیادی به حضور قدرتمند در فضای مجازی دارند. شرکتها با طراحی سایت لجستیک، از آن به عنوان ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند.
اما فرمول جادویی برای ایجاد یک وبسایت موفق چیست؟ موارد ضروری وجود دارند که باید در هنگام طراحی سایت لجستیک مورد توجه قرار گیرند. این مقاله را بخوانید تا آنچه را که باید چنین وبسایتی داشته باشد، بیاموزید.
این وبسایتها توسط شرکتهایی راهاندازی میشوند که میخواهند مشتریان بالقوه و فعلی خود را در مورد مأموریت، خدمات، ناوگان، اخبار و موارد دیگر مطلع کنند.
این پلتفرمهای آنلاین معمولاً ناوگان خود را ندارند و به عنوان واسطه بین فرستنده کالا و حملکننده آن عمل میکنند. آنها از ظرفیتهای منطبق با تقاضا در زمان مورد نظر درآمد کسب میکنند، یعنی این وبسایتها حملکننده کالا و فرستنده را گرد هم میآورند.
به طور کلی، این وبسایتها بیشتر شبیه ترکیبی از بازارهای حملو نقل و وبسایتهای سازمانی هستند. این وبسایتها طیف وسیعی از خدمات را برای بازدیدکنندگان خود ارائه میدهند: حملو نقل، انبارداری، بستهبندی، توزیع و غیره. آنها نقش نمایندهای را دارند که حملو نقل را از یک مکان به مکان دیگر ترتیب میدهد.
هدف اصلی طراحی سایت لجستیک، جلب اعتماد کاربران است. میتوان با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق در مورد خدمات شرکت، جوایز و گواهینامهها و موارد دیگر به مشتری، به این هدف دست یافت.
این یک ایده هوشمندانه است که محتوایی را به شیوهای مختصر ارائه دهید. اگر جزئیات غیر ضروری وجود نداشته باشند، مردم خیلی زود خسته نخواهند شد و احتمالاً دوباره به وبسایت شما باز خواهند گشت.
مواردی را به منظور مشخص کردن نحوه انجام وظایف پیچیده شرکت، حل مشکلات دشوار و غیره برجسته نمایید تا مشخص شود در مدت زمان معقول قادر به حل آن خواهید بود.
در طراحی سایت لجستیک نباید فقط یک داستان به بازدیدکنندگان گفته شود، آنها باید آن را ببینند. نمایش چهره افراد واقعی که برای شرکت کار میکنند و ناوگان شرکت بسیار مفید خواهد بود. ارائه آمارها در قالب نمودار و ارقام، تعدادی از پروژههای تکمیل شده، مشتریانی که به آنها خدمات ارائه شده و دستاوردهای دیگر میتوانند نمایش داده شوند.
طراحی سایت لجستیک ویژگیهای قابل توجهی دارند که آنها را از دیگران متفاوت میسازد. به عنوان مثال، آنها سیستمهای آنلاینی دارند که امکان پیگیری محموله خود را به مشتری میدهند. همچنین، دارای ماشین حساب آنلاین هستند که امکان یافتن هزینه برآورد شده و زمان تحویل را میدهد.
اجازه دهید شرکت با مشتریان صحبت کند: از فرمهای “تماس با ما” در کل وبسایت و / یا پیوند به صفحه “تماس با ما” و نرمافزار چت آنلاین استفاده کنید، به این ترتیب مشتریان میتوانند درخواست ارسال کنند.
بسیار مهم است که صفحات وبسایت لجستیک در مرورگرهای تلفن همراه و دسکتاپ یکسان باشند. زیرا این رویکرد به کاربران اجازه میدهد با هر وسیلهای به صفحه وب دسترسی داشته باشند.
برای از بین بردن سردرگمی و ایجاد تجربه کاربری مثبت، طراحی رابط کاربری را ساده انتخاب کنید.
وبسایت را شلوغ نکنید: مطالب زیادی تولید نکنید (مگر اینکه یک پست وبلاگ باشد) و از تصاویر و نمودارها در آن استفاده کنید.
پیچیدگی را در رابط کاربری به حداقل برسانید. بازدیدکنندگان دوست ندارند سردرگم شوند آنها سادگی و سهولت استفاده را میخواهند.
زمان بارگذاری صفحه بسیار مهم است: هر ثانیه تأخیر، به عنوان خطری است که ممکن است بازدید کننده وبسایت را ترک کند. بنابراین، اطمینان حاصل نمایید که همه صفحات سریعاً بارگذاری شده یا هنگام بارگذاری برای سرگرم کردن کاربران چیزی نمایش دهید (به عنوان مثال، انیمیشن).
بدیهی است که هماهنگی بصری نباید نادیده گرفته شود. تمام عناصر باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند. از تئوری رنگ برای انتخاب رنگ برای صفحات وب استفاده نمایید. کنتراست را فراموش نکنید. یک تصویر پسزمینه چشمنواز انتخاب کنید.
براساس یک مطالعه اخیر، بسیاری از بزرگسالان با تکنولوژی آشنا نیستند و بعضی از این کاربران، بخشی از مخاطبان خدمات ارائه دهنده خدمات لجستیک هستند. به همین دلیل ممکن است بعضی از افراد از آن استفاده نکنند، زیرا آنها با این ابزار آشنا نیستند. علاوه بر این، متوجه شدن آنها دشوار است.
انسجام یک قانون دیگر است: منو باید در تمام صفحات یکسان باشد. لوگوی شرکت را در گوشه بالا سمت چپ قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی بازگردند.
بازدیدکنندگان باید فرصت استفاده از جعبه جستجو را در هر زمان داشته باشند. تمام صفحات سایت باید این عنصر را داشته باشند، مگر اینکه شما قصد ایجاد یک سایت بسیار کوچک را داشته باشید.
افراد، پیمایش (اسکرول) را بیشتر از کلیک کردن دوست دارند. دو قاعده اطمینان از تجربه پیمایش خوب را در ذهن داشته باشید:
لینکها باید قابل تشخیص باشند تا کاربران را تشویق کنند تا روی آنها کلیک کنند.
آیا مردم میتوانند بدون شبکههای اجتماعی زندگی کنند؟ ۱٫۹۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه از فیس بوک و ۳۱۳ میلیون کاربر فعال ماهانه توییتر قطعاً “نه” میگویند. بنابراین گزینه اشتراک اجتماعی را اضافه کنید و آن را به تمام صفحات پیوند دهید یا حتی اجازه دهید که کاربران با ورود به آن به شبکه اجتماعی خود وارد شوند.
ارائه دهندگان خدمات توسعه وب باید درک کاملی از مدل کسبوکار مشتری خود داشته باشند. به عنوان مثال، یک مدل پیچیده احتمالاً به وبسایت چند صفحهای تبدیل میشود، در حالیکه یک وبسایت یک صفحهای ممکن است برای راهاندازی کافی باشد. به طور خلاصه، مدل کسبوکار انتخاب شده توسط ارائه دهنده (نه ناوگان آن) معمولاً ویژگیها و قابلیتهای طراحی سایت لجستیک را تعیین میکند.